KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİNDE “TRAKYA TURİZMİ ve DİJİTALLEŞME” KONULU PANEL DÜZENLENDİ

Trakya Üniversiteler Birliği (TÜB) Alt Kurulunda alınan kararlar doğrultusunda 25 Eylül 2019 Çarşamba günü Kırklareli Üniversitesi’nde “Trakya Turizmi ve Dijitalleşme” konulu panel düzenlendi.

Kırklareli Üniversitesi 1. Merkezi Derslikler Binası Turizm Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen panele Rektörümüz Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR’ün yanı sıra Kırklareli Vali Yardımcısı Tahir DEMİR, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Neziha MUSAOĞLU, Trakya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat YURTCAN, Trakya Üniversiteler Birliği Genel Sekreteri Dr. Öğr. Üyesi Ali İhsan MEŞE, Kırklareli İl Kültür ve Turizm Müdürü Veli ŞEN, Üniversitemiz akademik ve idari personeli ile öğrenciler katıldı.

“’Endüstri 4.0’ ‘Yapay Zeka’ ve ‘Sanal Gerçeklik’ gibi kavramlar hayatımızı ve tercihlerimizi şekillendirmeye başladı.”

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başlayan panelde konuşan Kırklareli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR, “Trakya Turizmi ve Dijitalleşme” panelinin Kırklareli Üniversitesi’nde düzenlenmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Endüstri Devrimi’nden sonra turizm hareketlerinin büyük ivme kazandığına dikkat çeken Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR konuşmasına şu sözlerle devam etti:

Bu sürecin devamında, insanların beklentileri doğrultusunda birçok yeni turizm çeşidi ve turizm destinasyonu ortaya çıkmıştır. Yeniliklerin artarak devam etmesiyle, planlama ve tanıtımdan pazarlama ve yönetime kadar turizmin birçok alanında yenilikçi uygulamalar görülmektedir.

Günümüzde ise yenilikçi uygulamalar çok farklı bir boyuta ulaşmıştır. Bu süreçteki en önemli ögelerden birisi de hiç kuşkusuz dijitalleşme olmuştur. “Endüstri 4.0”, “Yapay Zeka” ve “Sanal Gerçeklik” gibi kavramlar hayatımızı ve tercihlerimizi şekillendirmeye başlamıştır. Mobil iletişim sistemleri ve dijitalleşme, seyahat tercihlerimize önemli derecede etki eder hale gelmiştir.

İnternete bağlı cihaz sayısının 20 milyara, günlük işler için kullanılan internete bağlı cihaz sayısının 4 milyara ulaştığı günümüzde, dijitalleşme gerçeğini göz ardı ederek hareket etmek mümkün değildir. Turizm sektörü de hızla gelişen dijitalleşme sürecindeki yenilikleri takip ederek stratejilerini bu doğrultuda belirlemelidir.”

ŞENGÖRÜR konuşmasının sonunda Trakya Turizmi ve Dijitalleşme konusunda daha detaylı ve değerli bilgilerini sunan panelistlere ve emeği geçen herkese teşekkürlerini sundu.

“Trakya turizmi ile dünyayı cezbediyor.”

Türkiye‘nin turizm alanında dünyayla yarışabilecek bir zenginlikte olduğunu anlatan Kırklareli Vali Yardımcısı Tahir DEMİR, şu ifadeleri kullandı:

“Turizm muazzam bir servet demektir. Türkiye 40 milyar dolara yaklaşan, gelecek yıllarda 100 milyar dolar seviyesinde turizmi hedefleyen bir ülkedir. Türkiye, turizmi ile dünyayı cezbediyor. Çünkü Türkiye Asya ve Avrupa‘nın arasında, iklimin en güzel yerindedir. Türkiye, merak edilen bir ülke. Bu medeniyetin kalıntılarını görmek, bu güzellikleri yaşamak, serin sularda yüzmek, dünyadaki tüm turistler için artı moral kaynağı oldu.”

Açılış konuşmalarının ardından “Trakya Turizmi ve Dijitalleşme” konulu panele geçildi. Trakya Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Prof. Dr. Emel GÖNENÇ GÜLER’in moderatörlüğünde gerçekleşen panelde Trakya Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Doç. Dr. Güney ÇETİN GÜRKAN, Seyahat Yazarı/Blogger/Influencer Deniz TARHAN ve KARNAK Turizm Satış ve Pazarlama Direktörü/EASY Travel Türkiye Kurucusu Adnan UZAN konuşmacı olarak yer aldı.

“Pazarlama konusunda en çok sosyal medyadan yapılan pazarlama etkin.”

Dünyanın yaklaşık %90’ının cep telefonu ve internet kullandığını kaydeden moderatör Prof. Dr. Emel GÖNENÇ GÜLER, “Pazarlama konusunda en çok sosyal medyadan yapılan pazarlamanın etkili olduğunu söyledi.

Turizmin her ülke için önemli olduğunun altını çizen Prof. Dr. GÜLER, “Elinizdeki cep telefonu sizin ne yaptığınızı, ne yediğinizi, içtiğinizi kaydediyor. Sabah yürüyüş yapsanız, rotanızı çiziyor. Nerede olduğunuzu, hangi köşeden geçtiğinizi biliyor. Pazarlamacılar da bunu çok iyi değerlendiriyor ve hangi köşede ne satabilirimin peşinde. Dolayısıyla bu çok önemli bir araç oldu.

Bu bağlamda son yılarda Trakya da turizmde ön plana çıkmaya başladı. Dünyada 8 milyar insan yaşıyor, bunun yaklaşık yüzde 70’i geziyor. Trakya‘ya özellikle sınır kapılarından dolayı ciddi bir turist giriş yapmakta. Türkiye‘ye turist olarak gelen her 4 kişiden 1’i Trakya‘ya ‘merhaba’ diyor. Turistler Edirne‘nin, Kırklareli’nin adını bilerek geliyor. Trakya denilince akla tarım, turizm, ticaret geliyor ama biz bu sıralamaya teknolojiyi de katmak istiyoruzTürkiye‘de ciddi bir öğrenci turizmi var. Öğrenci geliyor, ailesi geliyor, akrabası geliyor ve bunlar şehri gezmeden gitmiyor” dedi.

“Akıllı bilgi teknolojileri turizme hızla entegre oluyor.”

Panelistlerden Doç. Dr. Güney ÇETİN GÜRKAN, “Dijitalleşmenin Turizme Etkisi” başlıklı sunumunda mesafeleri kısaltan, bilgiye erişimi kolaylaştıran ve iletişim tanımını değiştiren internetin gelişen teknoloji ile birlikte artık hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru olduğunu belirtti. Konuşmasında dijitalleşmenin turizme etkilerini tartışan GÜRKAN, akıllı bilgi teknolojilerinin turizme hızla entegre olduğuna da vurgu yaptı. GÜRKAN konuşmasının sonunda Turizm Fakültesi öğrencilerinin ve mezunlarının dijital sistemlerin turizmde nasıl kullanılabileceği yönünde çalışmalar yapmasını tavsiye etti.

“Turistik destinasyonların tanıtılmasında sosyal medyanın çok güçlü etkisi vardır.”

Katılımcılarla seyahat tecrübelerini ve bu tecrübelerini sosyal medyaya nasıl aktardığını paylaşan Seyahat Yazarı/Blogger/Influencer Deniz TARHAN da turistik destinasyonların tanıtılmasında sosyal medyanın çok güçlü etkisi olduğunu ifade etti.

TARHAN sözlerine şunları da ekledi: “Bu hususta bloggerler ve çok yüksek takipçi sayısına sahip Influencerlar tanıtım çalışmalarında kullanılmalı. Turistik destinasyonlar da destinasyonlarını sosyal medyaya uyumlu hale getirmeli. Fotoğraf çekinilecek alanlar oluşturmalı.”

“Teknolojik modeller iş dünyasını şekillendiriyor.”

Teknolojinin hayatımızın her alanına dâhil olduğunu belirten KARNAK Turizm Satış ve Pazarlama Direktörü/EASY Travel Türkiye Kurucusu Adnan UZAN, teknolojik modellerin artık iş dünyasını şekillendiren konumda olduğunu aktardı. Kendi tecrübelerinden örnekler de veren UZAN, turizmin ana kaynağının merak olduğunu söyledi. UZAN, turizmde sürdürülebilirlik ve korumanın en önemli unsur olduğuna vurgu yaparak sosyal medya, mobil uygulamalar ve sanal gerçeklik ile birlikte turizmin bambaşka bir boyut kazandığına dikkat çekti.

Panel, soru – cevap kısmının akabinde katılımcılara günün anısına teşekkür belgesi takdimi ile sona erdi.